TRANSLATE

niedziela, 14 lipca 2013

Kawa, książka i ciasteczka owsiane! - Coffee, books and oatmeal cookies!

Ostatni tydzień był przepełniony słońcem....mmmm
 z przyjemnością chłonęłam każdy promyk słońca
Nie wiem dlaczego tak mam, ale pijąc kawę muszę zawsze robić coś jeszcze. Nie potrafię usiedzieć tak z pustymi rękoma.. więc zawsze albo jakaś książka, albo szydełkowanie, albo czasopismo, albo chociażby łuskanie orzechów :)
ostatnio było wiele rzeczy na raz 
słońce, balkonik, kawa, orzechy i KSIĄŻKA
mmmm.. same przyjemności..


Chciałoby się powiedzieć lato pełną parą! 
Zaszalałam z miętowymi paznokciami 
i z tej radości upiekłam owsiane ciasteczka z bakaliami


Dzisiejsza niedziela - nostalgicznie, trochę leniwie..
Zanurzam się w wygodnego ektorpa, opieram o stos poduszek
 i sączę cieplutką kawę, zajadam ostatnie ciasteczko owsiane...
A w tle podryguje radośnie Lato z radiem w Radiowej Jedynce...
PS: Czy Wy też widzicie ptaszka z pianki w kawie?
 Kształtem nawet przypomina moją zakładkę :)


Ciasteczka owsiane

 1 1/2 szklanki mąki żytniej
3 szklanki płatków owsianych
3/4 szklanki cukru
150 g masła
1/2 szklanki mleka
2 jajka
1 łyżka cynamonu
1/2 łyżeczki sody 
szczypta soli
1 łyżka cukru waniliowego

Bakalie wrzucałam takie, jakie miałam w szafce :)
więc wszystko zależy od waszej inwencji twórczej i ulubionych smaków

1 1/2 szklanki pokrojonych orzechów włoskich
1/3 szklanki suszonej żurawiny
1 szklanka rodzynek
1/2 szklanki siemienia lnianego
1/3 szklanki otrębów żytnich

(można dodać jeszcze sezam, orzechy wszelkiego rodzaju,
 każdy suszony owoc czy korzenne przyprawy)

1)  Masło topimy na małym ogniu i odstawiamy do wystygnięcia. 
2)  Mieszamy wszystkie suche produkty tj mąkę, płatki owsiane, 
    cynamon, sodę, sól, pokrojone orzechy, otręby i bakalie. 
3)  Mleko, cukier, cukier waniliowy i jajka mieszamy za pomocą trzepaczki 
    lub miksera. Po rozpuszczeniu cukru, dodajemy płynne masło i lekko mieszamy.
4)  Do naczynia z suchymi produktami, stopniowo wlewamy te płynne
    i mieszamy wszystko ręcznie.
5)  Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia formujemy ciasteczka.
6)  Pieczemy 8-12 minut w temp. 190 stopni. 
7)  Ciasteczka po upieczeniu mogą się wydawać lekko mokre-
    to dobrze bo po wystygnięciu nie będą się rozpadać.


Kochani życzę wam, by w to lato zwykłe codzienne
 drobnostki sprawiały Wam wiele radości. 
Z pozoru to, co uważamy za oczywiste, jest najpiękniejsze.
Ładujmy akumulatory- czerpmy radość z drobiazgów, które nas otaczają!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SKLEP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

zamówienia

zamówienia
Wszystkie prace i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są moją własnością-jeśli tak nie jest wyraźnie to zaznaczę. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie w jakikolwiek inny sposób zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody jest zabronione.