TRANSLATE

sobota, 18 maja 2013

DIY - Kopertówka mięta i biel

Rok temu kupiłam w second handzie skórzaną kopertówkę z Givenchy za jakieś 5zł. Leżakowała sobie dosyć długo zanim znalazłam na nią pomysł. Potrzebowałam jasną kopertówkę do sukienki wyjściowej, więc postanowiłam owinąć ją najzwyklejszą białą tkaniną z Ikea i przybrałam miętowymi kwiatkami wykonanymi z tiulu.

 




 Skóra była za twarda by przebijać się ręcznie igłą, 
stąd wybrałam dosyć wygodne rozwiązanie- gorący klej. 
Przygotowałam sobie kawałek tkaniny z dosyć dużym zapasem  z góry, 
natomiast po bokach z takim zapasem, by nie było go za dużo i nie krępował zapięcia.

 Przód z potrójną zakładką, którą najpierw na sucho założyłam,
 a później każdą podkleiłam na całej długości.
 Tył z pojedyncza zakładką, którą tez podkleiłam od spodu.
  By dopasować line materiału do złotego okuci musiałam dokładnie przymierzyć go zanim został przyklejony. Klej kładłam cienkim paskiem na całej długości.


 Najtrudniej było mi wywinąć materiał w zagłębionych brzegach, więc trzeba było wyciąć do maximum nadmiar i wykończyłam miętową tasiemką, w której zaokrągliłam brzeg i opaliłam nad podgrzewaczem.

Kiedyś kupiłam na przecenie w Leroy Merlin ponad 3 metry tiulu na firankę w kolorze miętowym.
Była jak znalazł do wykonania pomponiastych kwiatków. Wycięłam pasy tkaniny szer. ok 9cm i pociełam na kwadraty- a z nich na koła.
 Na zrobienie jednego kwiatka potrzeba ok 6-7 kółek.
Tutaj ok 80szt.
 Zrobienie kwiatka jest bardzo proste. 
Przygotuj nawleczoną nitkę zakończoną węzełkiem.
 Weź pierwszy płatek, złóż go na pój i jeszcze raz na pół. 
Tak złożone kółeczko przewlecz na samym dole przez igłę z nitką kilka razy. 
Później dołącz do tego kolejny złożony płatek i przeszyj je razem. 
Dokładając następne płatki przesuwaj je względem siebie, by utworzyły w miarę symetryczną kopułkę.


 Nie wiedziałam ile będzie mi potrzebnych kwiatków więc zrobiłam orientacyjną ilość, 
ułożyłam na sucho na torebce i dołożyłam parę sztuk by tworzyły zwartą całość.
 Również przykleiłam je gorącym klejem.




Jeśli macie jakieś pytania proszę piszcie- chętnie na wszystko odpowiem.
Ciekawa jestem Waszych opinii. 
POZDRAWIAM

 

1 komentarz:

  1. Super kopertówka!- bardzo fajny,przydatny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

SKLEP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

zamówienia

zamówienia
Wszystkie prace i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są moją własnością-jeśli tak nie jest wyraźnie to zaznaczę. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie w jakikolwiek inny sposób zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody jest zabronione.